Koulutukset

Tutustu koulutuksiimme

Koulutukset

Oletko hakemassa uutta ammattia tai haluatko päivittää ja laajentaa omaa osaamistasi tai suorittaa tutkinnon olemassa olevan ammattitaitosi tueksi – me autamme päämääriesi saavuttamisessa! Koulutustarjontamme on laadukasta ja räätälöitävissä sinun tarpeittesi mukaan.

Haussa olevat koulutuksemme

Valikoimassamme on seuraavat koulutukset

Tutustu koulutuksiin

Ajoneuvonosturin kuljettajakoulutus

Ajoneuvonosturin kuljettajakoulutus, maarakennusalan ammattitutkinto

Ajoneuvonosturin kuljettaminen on Valtioneuvoston asetuksella (VNA 403/2008) määritelty luvanvarainen ammatti. Asetuksen 14 §:n mukainen ammattitutkinnon soveltuva osa on Ajoneuvonosturinkuljettajan perusosaaminen. Tämän osan hyväksytty suorittaminen antaa oikeuden ja valmiudet työskennellä ajoneuvonosturilla.

Tutkinnon perusosaaminen osa tehdään aina yhdellä, tutkinnon suorittajalle tutulla koneella. Yleensä koneet ovat 25-50 t hidaskulkuisia tai nopeakulkuisia ajoneuvonostureita. Suurimpia tutkinnoissa käytettyjä koneita ovat olleet 200 t ajoneuvonosturi. Tutkintotilaisuudessa käytetään aina yrityksen konetta, jolla yleensä tutkinnon suorittaja alkaa työskentelemään saatuaan tutkinto-osan suoritettua.

Alamies-koulutus

1.3.2020 astui voimaan Valtioneuvoston asetus, jossa mm. edellytetään työnantajan antamaa kirjallista lupaa työntekijälle, joka kiinnittää taakkaa asennuskäyttöön tarkoitettuun nosturiin (arkikielessä alamies). Kohderyhmänä ovat rakennusalalla työskentelevät henkilöt, jotka tarvitsevat ko. koulutuksen työssään.

Ammattipätevyyskoulutukset

Ammattipätevyyden tarkoituksena on edistää kuljetusalan työntekijöiden ja tiellä liikkujien terveyttä ja turvallisuutta sekä edistää ympäristöystävällisyyttä. Ammattipätevyyskoulutuksen kautta kuljettajien asiantuntemus lisää kuljetusten ja palvelujen laatua, sekä tarjoaa heille mahdollisuuden parantaa työturvallisuutta.

Nosturikoulutus räätälöi koulutukset asiakasyritysten tarpeiden mukaiseksi, että koulutuspäivistä saataisiin mahdollisimman paljon hyötyä – ei koulutusta vain pakon vuoksi!

Nosturikoulutus on toteuttanut ammattipätevyyskoulutuksia Keminmaalla, Kokkolassa, Espoossa ja Salossa. Koulutukset toteutetaan pääsääntöisesti asiakasyritysten tiloissa.

Kuormausnosturikoulutus

Kuormausnosturikoulutus (plus tutkinnon virallinen nimi)

Kuormausnosturin käyttö asennustyössä (yli 25 tm) on Valtioneuvoston asetuksella (VNA 403/2008 14 § 2 momentti) määritelty, luvanvarainen ammatti. Asetuksen mukainen ammattitutkinnon soveltuva osa on “Kuormausnosturin käyttö asennustyössä”. Tämän osan hyväksytty suorittaminen antaa oikeuden ja valmiudet työskennellä kuormausnosturilla asennustyössä.

Tutkinto ja/tai tutkinnon osa voidaan suorittaa myös ilman valmistavaa koulutusta. Tällöin henkilökohtaistamisprosessissa tulee tunnistaa ja tunnustaa henkilön aikaisemmin hankittu osaaminen. Nosturikoulutus järjestää myös pelkkiä tutkintotilaisuuksia henkilöille, jotka ovat hankkineet tarvittavan osaamisen aikaisemmin. Kuormausnosturien käyttäjien osalta on yleistä, että tarvittava käytännön osaaminen on hankittu aikaisemmin esim. pienemmillä kuormausnostureilla työskenneltäessä.

Kun toteutetaan pelkkä tutkintotilaisuus, toimittaa Nosturikoulutus asiakkaalle materiaalipaketin, joka sisältää tarvittavaa tietoa mm.tutkintotilaisuudesta, lainsäädännöstä, nostureiden ominaisuuksista, huolloista, tarkastuksista, turvallisuusmääräyksistä ja käytettävistä nostoapuvälineistä.

“Kuormausnosturin käyttö asennustyössä” koulutuspäivä on liitettävissä myös ammattipätevyyskoulutukseksi.

Tutkintotilaisuuden hinta on 600 € + kulut. Kuluihin kuuluu: Muovikortti 20 €, materiaalipaketti 30 € (ei pakollinen) sekä  kouluttajan matkakulut. Hintoihin lisätään 24% alv.

Linkkunosturikoulutukset

Linkkunosturikoulutukset suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaiden koneiden ja tarpeiden mukaan.